24/12/08

Aku Malu pada mu

sobat...!! pd akhirnya lega hati ini...
lapang sesak dada
Tuhan sdh tunjukkan kasih sayang Nya
tiada lg bezat dirasa
tiada lagi laknat dikata

tubuhku malu pd Matahariqu
Matahari yg selalu ikhlas tiada pamrih
walaupun panasnya menyegat tapi peluknya sangat erat..

aku malu...sungguh aku malu
hiasi hari-hari..
khianat tanpa rasa yg pernah ada..
sayat-sayat hati tiada kenal sapa..
seolah lebih nista dari pendusta
seakan lebih sadis buat yg menangis..

aku ikhlas murkamu Tuhan..
kalau memang itu buatku tahu..
aku ikhlas marahmu Tuhan..
kalau memang itu buatku malu..
aku ikhlas tamparMu Tuhan..
kalau memang itu buatku sadar..

lenyaplah sudah dlm do'a..
terima kasih do'a mu perempuan..
terima kasih ikhtikharahmu kawan

lubang kelam sirna dlm terang..
ya..terang sinar cahaya matahari..
itu kan jg yg berikan hidup bagi rembulan..

Matahariqu
dengnnya...anganku jd harapan
dengnnya...mimpiku jd kenyataan
dengnnya...mintaku ter-berikan
dengnnya...egoku bisa diikhlaskn
dengnnya...Aku, Kau pahamkan

tiada kalimat yg patut aku berikan..
selain haturkan salam al-Qur'an,
dan kupanjatkan Do'a Keabadian
utk mu MatahariQu....

-- pojok renungan -- El_rydhoe..

Tidak ada komentar:

Posting Komentar